Digital platform til formidling af kerne data på tværs af forretning og samarbejdspartnere
Lejeboligmægleren har de seneste år været igennem en rivende udvikling. I takt med denne opstod behovet for en modernisering af de interne IT-systemer, således disse kunne håndtere udvikling og forenkle forretningsprocesser.
Udfordringen
Lejeboligmægleren benyttede sig primært af Excel ark som kernesystem til håndtering af data angående udlejninger og samarbejdspartnere. Dette medførte en stor arbejdsbyrde i at sikre at disse ark til hver en tid var opdateret. I takt med et stigende antal udlejninger og tilføjelse af yderligere afdelinger i andre dele af landet, blev arbejdsbyrden kun større.
Derfor blev der taget initiativ til udarbejdelsen af et skræddersyet system som skulle understøtte det daglige arbejde, automatisere flere arbejdsgange samt ensrette kommunikationen med samarbejdspartnere.
Den digitale platform
I samarbejde med Lejeboligmægleren designede og udviklede vi en skræddersyet cloud platform, der afspejler virksomhedens processer og infrastruktur. Platformen giver Lejeboligmægleren mulighed for effektivt at danne sig et overblik over udlejninger, projekter og samle al information vedrørende udlejninger på ét centralt sted. Yderligere er platformen designet til at automatisere og ensarter trivielle processer, blandt andet kommunikation til samarbejdspartnere.
Vi navigerede rundt i forskellige programmer og ark, og skulle huske at ajourføre alt hele tiden og intet foregik automatisk. Så det var mails frem og tilbage, det var forskellige ark i forskellige mapper for forskellige afdelinger, hvor vi nu har forenklet processen og har alt samlet i systemet.
— Cecilie Lynge, Udlejningschef & Partner, Lejeboligmægleren ApS
Lejeboligmægleren ønskede at sikre deres samarbejdspartnere gennemsigtighed i udlejningsprocessen. Derfor giver platformen også samarbejdspartnere mulighed for at følge med i processen samt se statistikker på deres boliger. Samtidig udstiller platformen nøgledata til brug af andre eksterne systemer.
Bygget på et solidt fundament
I samarbejde med Lejeboligmægleren blev det besluttet, at platformen skulle være en cloud løsning baseret på Microsoft Azure-komponenter grundet de klare fordele ved netop en cloud løsning. Platformen gør brug af de nyeste teknologier og udstiller blandt andet nøgledata via et API, således nye og eksisterende systemer problemfrit kan integrere med platformen.
Resultaterne
Platformen har frigjort essentielle ressourcer fra manuelle administrative opgaver til mere værdiskabende arbejdsprocesser. Samtidig har platformen centraliseret kernedata og gjort disse mere tilgængelige i det daglige arbejde.
Alt foregår nu automatisk, og vi har alle data og processer samlet ét sted i stedet for mange forskellige steder.
— Cecilie Lynge, Udlejningschef & Partner, Lejeboligmægleren ApS
Vil du vide mere?
Så tøv endelig ikke med at tage kontakt til os til en uforpligtende snak.